Desert Rats 1940 – 1942 (WB-95)

95.00 

Kategoria:

Opis

 

Strategiczna Gra wojenna

Włoskie uderzenie na Egipt w roku 1940 otworzyło nowy front walki w drugiej wojnie światowej. Przez kolejne trzy lata na pustyniach Afryki Północnej toczyły się zacięte bitwy. Włączenie się do działań wojsk niemieckich zapewniło państwom Osi chwilowe sukcesy. A jednak alianci nie zamierzali oddawać inicjatywy, wyprowadzając kolejno nowe przeciwuderzenia.

System: Wielkie Bitwy 1939-1945 (WB-95)

Skala: brygada – pułk

Scenariusze: 8
– Italian Blitzkrieg
– Compas I
– Compas II
– Atak Rommla
– Brevity
– Battleaxe
– Crusader
– Gazala

Na czym polega:
Zadaniem graczy jest zdobycie lub utrzymanie punktów zwycięstwa, które znajdują się w kluczowych dla przebiegu bitwy miejscach na mapie.

Co wyróżnia tą grę:
Jej szczególną cechą są krótkie scenariusze z udziałem ograniczonej ilości jednostek, gdzie liczy się każdy pułk i każda brygada a gdzie nawet pojedynczy oddział może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Duże, puste przestrzenie gwarantują z kolei bardzo manewrowy charakter poszczególnych starć, gdzie nie sposób stworzyć zwartych linii obrony.
Po stronie Aliantów główne siły stanowiły wojska Brytyjskie ale walczyły tam także wojska Polskie, Nowozelandzki, Australijskie, Hinduskie, Francuskie i Południowo Afrykańskie.

Zawartość pudełka:
– mapa: 2 x 50/70 cm, 1x 45/42 cm (do złożenia)
– żetony jednostek
– instrukcja + 8 scenariusze
– 2 kostki do gry
– żetony pomocnicze (maskowania, umocnienia, mosty zniszczone, dezorganizacja i inne)

Liczba graczy: 2-4

 


 

Desert Rats 1940-42

System: Great Battles 1939-1945 (WB-95)

Complexity: medium

Scale: brigade-regiment

Boards: 2x 50/70 cm, 1x 45/42 cm

Scenarios: 8

Description: The Italian attack on Egypt at 1940 opened the new front of the World War II. Over the next three years north Africa’s deserts became a place of the many fierce battles. Joining the action by the German troops provided the Axis some successes. But the Allies weren’t willing to give up an initiative and launched further counterattacks. The game contains following scenarios: Italian Blitzkrieg, Compass I and II, Rommel’s Attack, Brevity, Battleaxe, Crusader and Gazala. Most of the scenarios are short with very limited number of the units, so each regiment and each brigade are very important and even a single unit may decide on the victory or loss. A desert battlefield guarantees a lot of maneuvers with limited options of creating a static lines of defense.